Płonące wysokoprężne auta – akcja BMW

by

Rozwój wielu motoryzacyjnych technologii ściśle łączy się z coraz surowszymi normami dotyczącymi emisji spalin. Stąd pojawiają się nowe rozwiązania, dzięki którym silniki spalinowe mają nie tylko legitymować się możliwie wysoką sprawnością, ale też emitować jak najmniej szkodliwych substancji do atmosfery. Dziś, kiedy samochody elektryczne wciąż stanowią margines rynku, przystosowanie aut benzynowych i diesli do coraz bardziej rygorystycznych norm to zadanie na najbliższe lata dla wszystkich producentów.

Kłopotliwe EGR

Jednym z rozwiązań mającym wpłynąć na znaczące obniżenie szkodliwych substancji emitowanych w autach z silnikami wysokoprężnymi jest EGR (ang. Exhaust Gas Recirculation), czyli system, dzięki któremu część spalin ponownie kierowana jest do układu dolotowego, gdzie następuje ponowne spalanie z dodatkiem czystego powietrza. Jednak jak wiele nowoczesnych rozwiązań, zawór EGR może sprawiać kłopoty. Ale płonące samochody, o czym straszą internetowe fora, to margines. Aby zminimalizować ryzyko, firmy motoryzacyjne podejmują działania mające na celu wymianę elementu mogącego sprawić kłopoty. Przykładem jest choćby akcja serwisowa BMW. Ceniona między innymi za znakomite jednostki wysokoprężne marka, chcąc ochronić nabywców przed ewentualnym pożarem, podjęła decyzję o wezwaniu setek tysięcy pojazdów do serwisów, mimo że nie ma jednoznacznej odpowiedzi, czy uszkodzenie zaworu EGR zwiększa ryzyko wystąpienia pożaru w komorze silnika – więcej informacji: https://businessinsider.com.pl/motoryzacja/akcja-serwisowa-w-bmw-silniki-samochodow-moga-sie-zapalic/ppcgx4e

Jakie modele

Akcja serwisowa BMW obejmuje przede wszystkim wysokoprężne jednostki napędowe z linii F10 i F11. Silniki te o pojemności 2,0 i 3,0 litra montowane były od 2010 roku (do 2017) w wielu modelach bawarskiego producenta. Aby ułatwić właścicielom BMW identyfikację mogącego sprawiać kłopoty pojazdy, producent zadbał o możliwość weryfikacji na podstawie numeru VIN. Co istotne, akcja serwisowa BMW obowiązuje we wszystkich Autoryzowanych Stacjach Obsługi producenta i mogą z nich skorzystać, oczywiście bezpłatnie, także właściciele BMW sprowadzonych zza granicy.

Objawy

Wśród najczęstszych objawów uszkodzenia zawodu EGR jest zmniejszanie się poziomu płynu chłodzącego. Jednocześnie może być wyczuwalny zapach spalenizny. Warto wspomnieć, że ewentualna usterka nie jest łączona ani z przebiegiem, ani z intensywnością eksploatacji. Dlatego też właściciele samochodów z zaworem EGR, nie tylko BMW, w przypadku pojawienia się takich objawów, bez zwłoki powinni zgłosić się do warsztatu. Mimo że komponent montowany jest w autach wielu producentów, to tylko część z nich zadbała o klientów. Jednym z chlubnych wyjątków jest BMW.

You may also like

Leave a Comment

Your email address will not be published.